Igår lämnade vi in ett PM om detta till kommunstyrelsen. Förhoppningsvis kan vi komma igång redan nästa år.
tisdag 11 september 2012
lördag 2 juni 2012
Socialdemokraternas politik hotar 25 000 ungdomsjobb
Nya Moderaternas viktigaste fråga är jobben. Vi har en politik som sänker trösklarna in på arbetsmarknaden och stärker arbetslinjen. Jobbskatteavdrag, sänkt arbetsgivaravgift för unga och sänkt restaurangmoms är några exempel på åtgärder för fler jobb. Socialdemokraterna pratar också om jobben. Men för dem stannar det vid prat. Socialdemokraterna vill fördubbla arbetsgivaravgifterna för att anställa unga, höja restaurangmomsen och göra det mindre lönsamt att arbeta. Allt detta leder till färre jobb och krångligare vägar till anställning. Sammantaget hotar Socialdemokraternas förslag 25 000 unga personers jobb. Vad händer när ingen jobbar? Svaret är enkelt. Om ingen jobbar blir det inga resurser till välfärden. Om ingen jobbar finns inga pengar till skolan, sjukvården och äldrevården. Jobb ger välfärd.
måndag 23 april 2012
Bättre villkor för barn
Moderaterna arbetar med att förnya och utveckla sin politik som handlar om barns uppväxtvillkor i Sverige. Läs mer här och hjälp oss genom att fylla i en enkät på nätet.
Till enkäten
Socialförsäkringsminister Ulf Kristersson om barnens villkor
lördag 19 november 2011
Första vallöftet på väg att förverkligas.
Missa inte Vimmerby kommunfullmäktiges budgetmöte måndagen den 28 november. Börjar sannolikt redan på eftermiddagen, håll utkik efter annons i Vimmerby Tidning.
För första gången tar Vimmerby kommun en tvåårsbudget. Om budgeten antas, vilket vi ska hoppas, innebär det att vi har stora förutsättningar att lämna ligan av de 17 kommuner (av 290) som i fjol 2010 hade underskott i sitt resultat och kan inrikta oss på att klara balanskravet på 2 procent överskott, både retroaktivt och för de två budgetåren.
Ordning och reda i ekonomin var moderaterna i Vimmerbys vallöfte nummer ett.
Nu är vi på väg att infria vårt första vallöfte.
Fler kommer under mandatperioden!
För första gången tar Vimmerby kommun en tvåårsbudget. Om budgeten antas, vilket vi ska hoppas, innebär det att vi har stora förutsättningar att lämna ligan av de 17 kommuner (av 290) som i fjol 2010 hade underskott i sitt resultat och kan inrikta oss på att klara balanskravet på 2 procent överskott, både retroaktivt och för de två budgetåren.
Ordning och reda i ekonomin var moderaterna i Vimmerbys vallöfte nummer ett.
Nu är vi på väg att infria vårt första vallöfte.
Fler kommer under mandatperioden!
tisdag 15 november 2011
Välkommen
Välkommen till Moderaterna i Vimmerbys nya blogg. Den kommer att vara under uppbyggnad under den närmaste framtiden.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
